Data: 10.2015 - 01.2016
Projekt: ilustracje, animacje - filmy animowane "The Gloom Family 3"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Format: 960 x 540 px
Data: 01.2016
Projekt: ilustracje - materiały egzaminacyjne "Egzamin gimnazjalny z języka niemieckiego"
Klient: Wydawnictwo Lektoklett Sp. z o.o.
Format: 15 x 10 cm
Data: 07.2015
Projekt: ilustracje - podręcznik "Magnet smart 3"
Klient: Wydawnictwo Lektoklett Sp. z o.o.
Data: 06.2015
Projekt: grafika, ilustracje - nadruk na odzieży, "Iskrą wzniecisz pożar, lecz kroplą go nie ugasisz"
Klient: IGNIS
Format: 40 x 45 cm
Data: 03.2015
Projekt: ilustracje, animacje, grafika - aplikacja multimedialna "Na wyspach Bergamutach"
Klient: Centrum Hewelianum
Format: 1024 x 768 px
Data: 03.2015
Projekt: ilustracje - podręcznik "Fokus" (Remember This)
Klient: Pearson Central Europe Sp. z o.o.
Format: 10 x 15 cm
Data: 01.2015
Projekt: ilustracje - podręcznik i zeszyt ćwiczeń "Magnet smart 2"
Klient: Wydawnictwo Lektoklett Sp. z o.o.
Data: 11.2014
Projekt: ilustracje - podręcznik i zeszyt ćwiczeń "Magnet smart 1"
Klient: Wydawnictwo Lektoklett Sp. z o.o.
Data: 10.2014 - 02.2015
Projekt: ilustracje, animacje - filmy animowane "The Gloom Family 2"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Format: 960 x 540 px
Data: 10.2014
Projekt: ilustracje, grafika - ulotki reklamowe "… bo nie ma czasu na błędy" oraz "Jesienna promocja"
Klient: EURx Sp. z o.o.
Format: 15 x 21 cm
Data: 07.2014
Projekt: ilustracje, animacje - portal do nauki języków obcych "Multikurs.pl"
Klient: Języki Online Sp. z o.o.
Format: 440 x 360 px
Data: 03.2014 - 06.2014
Projekt: ilustracja, animacje - filmy animowane "Rah's grammar"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Format: 960 x 540 px
Data: 03.2014
Projekt: grafika - plakat "The Good Father"
Klient: Aleksander Szeser
Data: 01.2014
Projekt: grafika - plakat "A History of Amazement"
Klient: Aleksander Szeser
Data: 12.2013
Projekt: ilustracje - podręcznik "Matura Fokus 3"
Klient: Pearson Central Europe Sp. z o.o.
Data: 11.2013 - 02.2014
Projekt: ilustracje, animacje - filmy animowane "The Gloom Family 1"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Format: 960 x 540 px
Data: 08.2013 - 10.2013
Projekt: ilustracje - podręcznik "Repetytorium szóstoklasisty"
Klient: Pearson Central Europe Sp. z o.o.
Data: 08.2013
Projekt: grafika, ilustracje - okładki, seria podręczników "Tiger"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Data: 07.2013 - 09.2013
Projekt: grafika - okładki oraz layout, seria podręczników "New HotSpot"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Data: 07.2013
Projekt: grafika - logo "Zaslubinki.pl"
Klient: Baldwin
Data: 06.2013
Projekt: ilustracje - podręcznik "Fokus B1 SB" (Remember This)
Klient: Pearson Central Europe Sp. z o.o.
Format: 10 x 15 cm
Data: 05.2013 - 06.2013
Projekt: ilustracje, grafika - opakowanie produktu oraz strona internetowa "Clouds Original"
Klient: Yellow Octopus Limited
Data: 05.2013
Projekt: ilustracje - concept art postaci do filmu "The Good Father"
Klient: Aleksander Szeser
Format: 29,7 x 21 cm
Data: 02.2013
Projekt: ilustracje, grafika - ulotki "Pożegnanie z bromkiem" oraz "Agaroza w tabletkach"
Klient: EURx Sp. z o.o.
Format: 21 x 18 cm
Data: 01.2013
Projekt: grafika - logo Akadea
Klient: Akadea Sp. z o.o.
Data: 01.2013 - 03.2013
Projekt: ilustracje - podręcznik "Testy dla klas IV szkół podstawowych"
Klient: Pearson Central Europe Sp. z o.o.
Format: 21 x 15 cm
Data: 12.2012
Projekt: ilustracje - podręcznik "Między Nami. Klasa V"
Klient: Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Data: 11.2012 - 04.2013
Projekt: ilustracje, animacje - filmy edukacyjne "Lou's grammar"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Format: 720 x 540 px
Data: 11.2012
Projekt: ilustracje - podręcznik "Repetytorium Szóstoklasisty"
Klient: Pearson Central Europe Sp. z o.o.
Data: 09.2012
Projekt: ilustracje - książka "Zeznania Niekrytego Krytyka"
Klient: Zielona Sowa Sp. z o.o.
Format: około 14 x 12 cm


Data: 05.2012 - 07.2012
Projekt: ilustracje, animacje - filmy edukacyjne "Evo's grammar"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Format: 720 x 540 px
Data: 04.2012
Projekt: ilustracja, grafika - logo, strona internetowa
Klient: Maluszek - prywatna opieka żłobkowa
Data: 04.2012
Projekt: grafika, ilustracja - logo
Klient: Baldwin
Data: 03.2012
Projekt: grafika - logo
Klient: Yellow Octopus Limited
Data: 03.2012
Projekt: ilustracja
Klient: Ameet Sp. z o.o.
Format: 18 x 9 cm
Data: 03.2012
Projekt: grafika - logo
Klient: MoMedia Sp. z o.o.
Data: 11.2011 - 12.2011
Projekt: ilustracje - podręcznik szkolny "Matura - poziom podstawowy. Repetytorium z testami"
Klient: Macmillan Polska Sp. z o.o.
Data: 11.2011 - 12.2011
Projekt: ilustracje - podręcznik szkolny "Zajęcia komputerowe. Klasa IV"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.
Data: 09.2011 - 12.2011
Projekt: ilustracje, animacje - portal internetowy Multikurs.pl
Klient: Języki Online Sp. z o.o.
Format: 440 x 360 px


Data: 05.2011 - 08.2011
Projekt: ilustracje, animacje - portal internetowy Multikurs.pl
Klient: Języki Online Sp. z o.o.
Format: 440 x 360 px



Założenia
Po sukcesie pierwszych filmów jakie mieliśmy przyjemność realizować dla wydawnictwa Edgard na potrzeby Multikursu (marzec 2009), zostaliśmy zaproszeni do współpracy po raz kolejny. Tym razem zostaliśmy poproszeni o wykonanie dwunastu 60-cio sekundowych filmów animowanych w formacie Flash. Animacje miały stanowić część portalu zintegrowanego z internetową platformą e-learning-ową do nauki języków obcych. Na podstawie dostarczonych przez klienta dialogów należało stworzyć ciekawy storyboard, wykonać wszelkie potrzebne ilustracje, całość zaanimować a na koniec dodać ścieżkę dialogową.

Realizacja
Tworzone przez nas scenariusze, w formie storyboardów, były na bieżąco akceptowane przez klienta. Naszym staraniem było zinterpretowanie dialogów w sposób niestandardowy i humorystyczny. Każdy film miał mieć swój własny, niepowtarzalny charakter, postacie oraz miejsce akcji, które uwiarygadniałoby dialog. Styl ilustracji był jednorodny co estetycznie spajało cały produkt. Postacie głównych bohaterów potraktowaliśmy groteskowo, przerysowanie, nasycaliśmy dużą dawką humoru.

Rezultat
Cel jakim było całościowe wykonanie animowanych ciekawych scenek sytuacyjnych wraz z synchronizacją dźwięku został osiągnięty. Duże znaczenie dla powodzenia projektu miała także bardzo dobra współpraca z Klientem, który ostatecznie był usatysfakcjonowany rezultatem naszej pracy. To już druga tak udana realizacja!!!
Data: 04.2011 - 05.2011
Projekt: ilustracja, grafika, animacja - testy multimedialne na płycie CD "Informatyka. Testy dla gimnazjalistów"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.
Format: 800 x 600 px



Założenia
Kompleksowe wykonanie produktu, służącego do sprawdzania poziomu wiedzy z zakresu informatyki, na poziomie gimnazjum. Produkt miał mieć formę testów interaktywnych umieszczonych na płycie CD. Płyta miała trafić w ręce nauczycieli jako pomoc dydaktyczna. Od strony graficznej należało zaprojektować i wykonać logo programu, splash, layout ekranów, wszystkie potrzebne ilustracje wraz z animacjami, interfejs użytkownika oraz zestaw funkcjonalnych ikonek. Od strony programistycznej należało stworzyć 4 rodzaje silników, które miały obsłużyć wszystkie pytania testowe (połącz linią odpowiednie punkty, checkbox, radio button oraz dopasuj prawidłowe elementy).

Realizacja
Produkt był przeznaczony głównie na tablice interaktywne. Kolory zatem musiały być intensywne i nasycone a poszczególne elementy wyraźne i czytelne. Zaproponowaliśmy Klientowi wprowadzenie dwóch postaci nastolatków chłopaka i dziewczyny. Czyli pary przyjaciół z gimnazjum, którzy pojawiają się w kluczowych miejscach programu, mając przy tym rozmaite przygody z komputerem. Grafika ekranów musiała być podporządkowana funkcjonalności a jednocześnie tworzyć spójny charakter całego produktu.

Rezultat
Postacie wiodące sprawdziły się wizerunkowo, jako rozpoznawalny a jednocześnie przyjazny element graficzny. Grafika ekranów została podporządkowana funkcjonalności i jednocześnie stworzyła spójny charakter całego produktu. Klient był bardzo zadowolony z otrzymania wysokiej jakości kompleksowo wykonanego produktu.
Data: 03.2011
Projekt: ilustracja, grafika - baner i strona internetowa "Tkaninki.pl"
Klient: Baldwin
Format: 710 x 354 px
Data: 11.2010
Projekt: grafika - logo, materiały identyfikacji wizualnej
Klient: Learnetic S.A.

Założenia
Nazwa firmy "Learnetic" powstała z połączenia trzech pojęć: learn (uczyć się), net (sieć, Internet) oraz ethics (etyka, uczciwość biznesowa). Firma zajmuje się sprzedażą, wdrażaniem i tworzeniem produktów nowych technologii związanych z szeroko rozumianą edukacją (kursy i podręczniki elektroniczne, serwisy webowe wspierające uczenie, kształcenie i zdobywanie wiedzy, narzędzia wspierające działalność wydawniczą, itp.).

Realizacja
Projektując logo należało założyć, że będzie ono zawierało nazwę "Learnetic", element graficzny lub ilustracyjny a także bardzo krótki podpis, wyjaśniający charakter działalności. Po kilkudziesięciu podejściach wyłoniła się koncepcja uniwersalnej formy jaką jest kwadrat złożony ze zbioru różnych przedmiotów i symboli z dziedziny edukacji. Różnorodność elementów symbolizowała nieograniczone możliwości a forma geometryczna - uporządkowanie i gotowy profesjonalny produkt. Aby spotęgować wrażenie dużego potencjału firmy, zaproponowaliśmy różne wersje kolorystyczne.

Rezultat
Powstał prosty, bazujący na skojarzeniach wieloelementowy obiekt, który po losowej zmianie gamy kolorystycznej zyskiwał dodatkowy walor marketingowy. Do grafiki został dobrany odpowiedni krój liter. Klient był zadowolony z rezultatu naszej pracy.
Data: 10.2010 - 01.2011
Projekt: ilustracje, grafika, animacje - program multimedialny na płycie CD do podręcznika szkolnego "Zajęcia komputerowe. Klasa III"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.



Założenia
Graficzna modyfikacja nadbudowy programu, wykonanie ilustracji, grafiki i animacji do wszystkich gier. Stworzenie dźwięków i oprogramowanie gier oraz na koniec przeprowadzenie stosownych testów.

Realizacja
Ponieważ gry edukacyjne były dedykowane dla starszych dzieci, ich stopień trudności był wyższy. Oprócz tradycyjnych gier typu: puzzle, memo, układanka, zręcznościówka, znajdź różnice i jigsaw, wykorzystaliśmy również gry typu: mahjong oraz sudoku. Od strony graficznej pojawiło się więcej elementów zdjęciowych a ilustracje stały się bardziej realistyczne.

Rezultat
Powstało 30 gier, 57 ilustracji obiektowych, 21 ilustracji wieloobiektowych. Wydawca otrzymał płytę CD jako całościowy produkt dopracowany pod względem graficznym, funkcjonalnym i informatycznym.
Data: 08.2010 - 09.2010
Projekt: ilustracje, grafika - podręcznik szkolny "Zajęcia komputerowe. Klasa III"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.
Format: 20,5 x 27 cm

Założenia
Trzeci podręcznik z serii "Zajęcia komputerowe" wzorem dwóch poprzednich miał również zawierać wiele rozmaitych zadań, ćwiczeń, zabaw, itp. Nasze zadanie obejmowało całościowy projekt graficzny wnętrza z przygotowaniem do druku. Mieliśmy wykonać projekt okładki oraz wszystkie ilustracje.

Realizacja
Okładka tej części zyskała paletę czerwieni w postaci pól geometrycznych imitujących piksele komputera co w połączeniu z poprzednimi częściami zieloną i niebieską dało paletę RGB :). Postać wiodąca - Cyberek na okładce wystąpił w otoczeniu przedmiotów bardziej symbolizujących naukę niż zabawę.

Rezultat
Powstało 69 ilustracji rozmaitych obiektów oraz 4 scenki rodzajowe. W podręczniku zawarte zostały elementy interaktywne do wykonania za pomocą komputera i dołączonej płyty CD. Powstał atrakcyjny wizualnie produkt edukacyjny, spójny stylistycznie jako seria. Otrzymał pochlebne recenzje i został dobrze przyjęty przez wydawcę oraz przez uczniów.
Data: 06.2010
Projekt: ilustracje - słownik obrazkowy "Angielski dla dzieci. Karty obrazkowe Świat wokół mnie"
Klient: Wydawnictwo Edgard



Założenia
Naszym zadaniem było w sposób charakterystyczny zilustrowanie różnych narodowości, zawodów oraz stanów emocjonalnych. Klient oczekiwał ilustracji ciekawych i potraktowanych z humorem.

Realizacja
Wszystkie rysunki powstały w technice wektorowej. Ilustracje postaci zostały potraktowane z humorem. Są wymowne, sugestywne i podkreślające odpowiednie cechy charakterystyczne.

Rezultat
Powstały 24 ilustracje postaci i 1 scenka rodzajowa. Tego typu rysunki, będące samodzielnymi obiektami mogły z łatwością wpasować się w dowolny produkt jak gry, zabawy, ćwiczenia, ilustracje tekstów piosenek, itp. Klient był bardzo zadowolony z rezultatu naszej pracy.
Data: 06.2010
Projekt: grafika - aplikacja MP3
Klient: P4 Sp. z o.o. operator sieci komórkowej Play
Format: 693 x 120 px
Data: 05.2010 - 06.2010
Projekt: ilustracje, grafika - opakowanie produktu "Clouds Original"
Klient: Yellow Octopus Limited
Format: 16 x 16 cm

Założenia
Firma działająca na rynku brytyjskim zamierzała wprowadzić na tamtejszy rynek produkt pod nazwą Clouds Original (odpowiednik polskiego Ptasiego Mleczka). Klient zlecił nam wykonanie kompleksowego projektu graficznego opakowania (do istniejącego wykrojnika). Należało także wykonać ilustracje obiektowe produktu oraz rysunek kobiety. Wszystko w przyjętej konwencji stylistycznej lat pięćdziesiątych. Zlecenie obejmowało także przygotowanie do druku.

Realizacja
Inspiracją spójnego projektu graficznego dla słodyczy były liczne przykłady ilustracji i grafiki użytkowej z lat 50-tych. Styl ten jest bardzo popularny w UK i nadal obecny w designie, oczywiście w zmodyfikowanej formie. Postać młodej kobiety miała tworzyć klimat oryginału, czegoś wyjątkowego i dedykowanego. Została namalowana zgodnie z estetyką tamtego okresu. Sam produkt na opakowaniu został przedstawiony realistycznie, także za pomocą stylizowanych środków wyrazu. Dobór liternictwa i kolorystyki został dokonany po przestudiowania wielu charakterystycznych dla tamtego okresu przykładów.

Rezultat
Projekt był tworzony w doskonałej relacji z Klientem. W rezultacie powstały trzy warianty smaków podkreślone ilustracjami, symbolizującymi smaki: waniliowy, truskawkowy oraz toffi. Motywem spinającym całe opakowanie były obłoczki na charakterystycznym błękicie skontrastowane z wyrazistym choć stonowanym kolorem malinowym. Klient był bardzo zadowolony ze współpracy i końcowego efektu.
Data: 04.2010
Projekt: ilustracje, grafika - plakaty dydaktyczne "Zestaw komputerowy" oraz "Zasady bezpiecznej pracy przy komputerze"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.
Format: 59 x 84 cm

Założenia
Plakaty dydaktyczne do powieszenia w salach komputerowych.

Realizacja
Poszczególne urządzenia oraz scenkę przedstawiliśmy w sposób czytelny, realistyczny bez zbytniego upraszczania.

Rezultat
Oba plakaty nawiązują kolorystyką i sposobem ilustrowania do zawartości graficznej podręcznika z kl. II. Oprócz funkcji dydaktycznej plakaty spełniły także swoje zadanie marketingowe. Klient był zadowolony z rezultatu naszej współpracy.
Data: 01.2010
Projekt: ilustracja, grafika - edukacyjna gra planszowa "Niebezpieczna misja"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.
Format: 56 x 40 cm

Założenia
Materiały dydaktyczne dla nauczycieli miały zostać wzbogacone o edukacyjną grę planszową do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych. Przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, miała również zawierać zadania ruchowe i muzyczne.

Realizacja
Gra miała być wykorzystywana na zajęciach komputerowych, dlatego całą akcję osadziliśmy we wnętrzu komputera. Celem gry było powstrzymanie "złego naukowca", który zamierza zniszczyć procesor komputera. Wszystkie elementy pokazaliśmy za pomocą ilustracji wektorowej, starając się łączyć cechy groźne z humorystycznymi.

Rezultat
Prosta gra planszowa dzięki uniwersalnym walorom edukacyjnym i wyrazistej formie graficznej bardzo podobała się zarówno nauczycielom jak i zleceniodawcy. Gra spotkała się również z żywym przyjęciem przez uczniów.
Data: 12.2009
Projekt: ilustracja - kartka internetowa
Klient: VirusGroup.pl
Format: 400 x 800 px
Data: 10.2009 - 02.2010
Projekt: ilustracje, grafika, animacje - program multimedialny na płycie CD do podręcznika szkolnego "Zajęcia komputerowe. Klasa II"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.



Założenia
Zakres prac obejmował graficzną modyfikację nadbudowy, opracowanie graficzne i skład poszczególnych gier, wykonanie ilustracji i animacji a także oprogramownie wszystkich gier, nadbudowy oraz wykonanie wymaganych testów.

Realizacja
W warstwie graficznej i ilustracyjnej zachowana została spójność z podręcznikiem. Naszym zadaniem było stworzenie 30 atrakcyjnych plastycznie i funkcjonalnych gier edukacyjnych.

Rezultat
Na użytek gier wykonaliśmy 21 scenek ilustracyjnych, 78 ilustracji obiektowych, 30 animowanych ekranów. Powstał bardzo bogaty i różnorodny materiał ilustracyjny co w efekcie podniosło wartość marketingową produktu.
Data: 09.2009 - 10.2009
Projekt: ilustracje, grafika - podręcznik szkolny "Zajęcia komputerowe. Klasa II"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.
Format: 20,5 x 27 cm

Założenia
Praca nad podręcznikiem do klasy II to kontynuacja przyjętej konwencji graficznej użytej w podręczniku dla kl. I.

Realizacja
Piksel jako graficzny motyw przewodni okładki tym razem bazował na odcieniach zieleni. Layout podręcznika był zgodnie z założeniem kopią pierwszej części. W warstwie ilustracyjnej zawierał różnorodne typy rysunku, schematy, ćwiczenia i zadania odpowiednie dla tej grupy wiekowej.

Rezultat
Ilustracje w ilości 99 sztuk, były przekazywane wydawcy etapami zgodnie z ustalonym harmonogramem. Po skończonej pracy całość podręcznika prezentowała się okazale, zachęcając do jego korzystania. Klient docenił kreatywność i profesjonalne wykonanie.
Data: 09.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Cement Marmur Remover (zmywacz cementu)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 5 x 7 cm
Data: 09.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Clinkier Cleaner (renowator klinkieru)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 5 x 7 cm


Data: 09.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Fugi Cleaner (środek do renowacji fug)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 10 x 11 cm


Data: 09.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Gres Clenear (środek do czyszczenia gresu)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 5 x 7 cm


Data: 08.2009
Projekt: ilustracja - okładka podręcznika,"Nauka o języku", część I
Klient: Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Format: 33,2 x 23,5 cm


Data: 08.2009
Projekt: ilustracja - przypowieść biblijna "Trzy drzewa"
Klient: Young Digital Planet S.A.
Format: 22 x 18,5 cm
Data: 07.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Bath Cleaner (środek do czyszczenia kabin prysznicowych)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 10 x 11 cm


Data: 07.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Marmur Protector (impregnat do marmuru)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 5 x 7 cm
Data: 07.2009
Projekt: ilustracje, animacje, grafika - animowany baner internetowy
Klient: Maluszek - prywatna opieka żłobkowa
Format: 1000 x 200 px
Data: 06.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Akryl Cleaner (środek do mycia i pielęgnacji powierzchni akrylowych)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 10 x 11 cm


Data: 06.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Gres Protector (impregnat do gresu)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 5 x 7 cm


Data: 06.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu Marmur & Granit Glanz (środek do pielęgnacji marmuru i granitu)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 10 x 11 cm


Data: 06.2009
Projekt: ilustracja - opakowanie produktu PCV Cleaner (środek do renowacji tworzyw sztucznych)
Klient: Renove Sp. z o.o.
Format: 10 x 11 cm


Data: 04.2009
Projekt: ilustracja - kartka internetowa
Klient: VirusGroup.pl
Format: 800 x 400 px
Data: 03.2009 - 05.2009
Projekt: ilustracje, grafika, animacje - program multimedialny na płycie CD do podręcznika szkolnego "Zajęcia komputerowe. Klasa I"
Klient: Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.



Założenia
Zakres prac obejmował zaprojektowanie i wykonanie splash-a, nadbudowy, interfejsu, ikon funkcjonalnych, plansz menu i podmenu, ekranu wyjścia i credits-ów. Dodatkowo należało opracować graficznie, ilustracyjnie oraz animacyjnie 30 gier. Całość została oprogramowana w języku ActionScript 2.0. Postacią prowadząca, pomagającą dziecku w zadaniach pozostał Cyberek, łączący płytę z macierzystym podręcznikiem.

Realizacja
Merytoryczne zagadnienia zawarte w grach znalazły swoją graficzną formę w postaci różnorodnych rodzajów gier edukacyjnych: memo, kolorowanki, puzzle, dopasowywanie kształtów, odnajdywanie różnic, wpisywanie brakujących liter, itp. Zakres podejmowanych zagadnień obejmował wszystkie grupy przedmiotów objętych programem nauczania na poziomie zdobywania wiedzy w klasie pierwszej. Program przed oddaniem do produkcji przeszedł wielokrotne testy pod kątem poprawności działania i stabilności.

Rezultat
Zarówno strona merytoryczna, graficzna jak i funkcjonalna została dobrze oceniona przez ministerialnych recenzentów. Klient również wyraził swoje zadowolenie z ostatecznego efektu pracy nad płytą. Została także wysoko oceniona przez samych nauczycieli i uczniów jako doskonałe narzędzie dydaktyczne służące do utrwalenia i pogłębienia wiedzy.
Data : 03.2009
Projekt : ilustracje, grafika - tester prędkości łącza
Klient : Speedtest.pl



Założenia
Stworzenie od strony graficznej aplikacji na stronę www, przeznaczonej do testowania szybkości działania Internetu przez indywidualnego użytkownika. Klient przekazał własne sugestie do uwzględnienia, natomiast kwestię interpretacji graficznej całkowicie powierzył nam.

Realizacja
Po omówieniu z klientem kwestii merytorycznych, nastąpiła praca nad ilustracjami, animacjami oraz grafiką funkcjonalną. W projekcie należało uwzględnić parametry szybkości działania Internetu w domu i w biurze sprawdzające jakość usługi przesyłania danych. Ilustracje w sposób humorystyczny odnosiły się do poszczególnych progów prędkości.

Rezultat
Powstało narzędzie dla użytkowników sieci, będące globalnym testem prędkości łącza do różnych serwerów na całym świecie – test download i upload. Dzięki niemu jest możliwe sprawdzanie działania Skypa oraz innych aplikacji wykorzystujacych technologię VolP. Klient był bardzo zadowolony z efektu naszej pracy.
Data : 03.2009
Projekt : ilustracja - opakowanie produktu Uretax (klej poliuretanowy do parkietów)
Klient : Renove Sp. z o.o.
Format : 21 x 6 cm
Data : 03.2009
Projekt : ilustracja - opakowanie produktu Wax Remover (zmywacz wosku i tłuszczu)
Klient : Renove Sp. z o.o.
Format : 5 x 7 cm


Data : 02.2009
Projekt : ilustracje, grafika - plakat dydaktyczny
Klient : Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.
Format : 59 x 84 cm
Data : 01.2009
Projekt : ilustracja - opakowanie produktu Silicon Remover (zmywacz silikonu)
Klient : Renove Sp. z o.o.
Format : 5 x 5 cm


Data : 10.2008 - 12.2008
Projekt : ilustracje, grafika - podręcznik szkolny "Zajęcia komputerowe. Klasa I"
Klient : Wydawnictwo Szkolne PWN Sp. z o.o.
Format : 20,5 x 27 cm

Założenia
Zakres prac obejmował zaprojektowanie serii okładek dla kolejnych klas podręcznika, projektu layout-u, opracowanie graficzne i skład wszystkich stron podręcznika. Do nas miało również należeć wykonanie wszystkich rysunków, schematów i tabel oraz przygotowanie ostatecznego pliku .pdf do druku. W komplecie do książki miał być wydany program nauczania dla nauczyciela oraz płyta CD ze specjalnie opracowanym materiałem w wersji multimedialnej.

Realizacja
Cały projekt determinował pomysł graficzny okładki. Po jego akceptacji wyznaczona została ogólna stylistyka grafiki wnętrza podręcznika. Motywem przewodnim stał się piksel zestawiony z postacią wiodącą - Cyberkiem, uosabiającym postać przyjaciela wprowadzającego dziecko w specyficzny temat zajęć z komputerem. W porozumieniu z wydawcą jak i z autorką treści merytorycznych, wykonane zostały wszystkie ilustracje, ikony, itp. Poszczególne działy poprzez odmienną kolorystykę rozgraniczały tematykę i wprowadzały urozmaicenie szczególnie istotne dla 6 czy 7 letniego odbiorcy.

Rezultat
Propozycja okładki bardzo się spodobała a pomysł użycia motywu piksela okazał się na tyle nośny, że z łatwością obsłużył grafikę do produktów towarzyszących oraz pozostałe części podręcznika dla kolejnych grup wiekowych. Powstało kilkadziesiąt ilustracji jedno i wieloelementowych. Skład objął 68 stron oraz 2 strony jako wkładki z naklejkami.
Data : 08.2008
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - prezentacja multimedialna
Klient : Barlinek S.A (producent naturalnych podłóg drewnianych)
Data : 06.2008
Projekt : ilustracje - materiały na potrzeby animatica
Klient : US Pharmacia Sp. z o.o., na zlecenie Animatic Studio

Założenia
Wykonanie rysunków twarzy w konwencji realistycznej, całościowych postaci oraz kilka teł. Rysunki miały powstać w bardzo krótkim czasie (co jest specyfiką pracy w tej branży). Powinny maksymalnie odwzorować dostarczony materiał zdjęciowy. Ilustracje były przeznaczone na potrzeby animatica testującego reklamę telewizyjną.

Realizacja
Posługując się technologią Flash (narzuconą nam przez zleceniodawcę), wykonaliśmy w wyznaczonym terminie wszystkie ilustracje tj. zbliżenia twarzy w kilku ujęciach, rysunki sylwetek w kilku pozach oraz tła. Materiał został odpowiednio przygotowany do animacji.

Rezultat
Klient był usatysfakcjonowany z jakości dostarczonych przez nas prac. Materiał ilustracyjny wpasował się w efekty pracy całego zespołu.
Data : 06.2008
Projekt : ilustracje, grafika - projekty wstępne dla marki Esotiq
Klient : LPP S.A. (producent i dystrybutor odzieży)

Założenia
Zlecenie polegało na wykreowaniu nowej wizji artystycznej dla nadchodzącej kampanii reklamowej. Efektem docelowym miała być synteza gotowego zdjęcia produktu z ilustracją postaci. Formuła graficzna nie została narzucona.

Realizacja
Estetyka oparta na wrażliwości kreski linearnego rysunku połączona z kontrastującym elementem zdjęcia. Celowo został wykorzystany rysunek wektorowy, który nie tylko daje możliwość zastosowania dowolnej skali ale jednocześnie pomaga w osiągnięciu efektu idealnie czystej ilustracyjnej formy.

Rezultat
Powstało kilka wersji kompozycji z użyciem wybranych materiałów zdjęciowych. Klient mógł łatwiej podjąć decyzję co do dalszego kierunku wizualizacji graficznej planowanej kampanii.
Data : 04.2008
Projekt : ilustracja - wielkanocna kartka internetowa
Klient : VirusGroup.pl
Format : 800 x 400 px
Data : 04.2008 - 02.2009
Projekt : ilustracje - program komputerowy
Klient : Edgard (wydawnictwo edukacyjne)



Założenia
Na rynku multimedialnych kursów językowych miało się ukazać 16 tomów (po 2 lekcje w każdym + płyta) słownika wspomagającego naukę języków obcych. Nowatorski i wygodny sposób nauki 5 języków jednocześnie tj. angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, francuskiego i włoskiego miał zawierać różnorodne teksty z ćwiczeniami, 4.000 słów i zwrotów. Tak rozległy materiał należało odpowiednio zilustrować.

Realizacja
Rozpiętość tematyczna ilustracji od prostych przedmiotów, poprzez jedzenie, zwierzęta po scenki rodzajowe wymagała precyzji cytatu z jednej strony a wprowadzenia humoru z drugiej, zwłaszcza przy obrazowaniu postaci i relacji między nimi.

Rezultat
Ilustracja jako ponadczasowy, ponadnarodowy język porozumiewania się znalazła doskonałe zastosowanie. Klient był w pełni usatysfakcjonowany rezultatem naszej pracy.
Data : 03.2008 - 03.2009
Projekt : ilustracje, animacje - program komputerowy
Klient : Edgard (wydawnictwo edukacyjne)
Format : 440 x 360 px



Założenia
Głównym założeniem dydaktycznym była skuteczna i atrakcyjna w formie nauka 5-ciu języków obcych na różnych poziomach zaawansowania. Filmy miały ożywić projekt i wprowadzić dozę humoru w procesie uczenia, pomóc w rozumieniu ze słuchu, rozumieniu tekstu pisanego, poprawnej wymowy i pisowni a także gramatyki i słownictwa.

Realizacja
Na podstawie listy dialogowej otrzymanej od klienta tworzyliśmy scenariusz i storyboard. Często używane wyrażenia zostały zilustrowane dialogiem animowanym, pokazującym ich użycie w odpowiednim kontekście.

Rezultat
Dzięki użyciu w programie edukacyjnym ciekawych w formie i treści elementów animowanych, które spełniały rolę metodyczną, produkt zyskał atrakcyjny wizualnie atut reklamowo-marketingowy. Animowane ilustracje sprawdziły się w wymiarze międzynarodowym pełniąc rolę uniwersalnego języka graficznego.
Data : 12.2007 - 02.2008
Projekt : ilustracje, grafika - ilustrowany słownik
Klient : Edgard (wydawnictwo edukacyjne)



Założenia
Wzorem poprzedniej części nasze zadanie dotyczyło wykonania wszystkich ilustracji, opracowanie graficzne layoutu, łamanie i skład oraz przygotowania do druku.

Realizacja
Dla dzieci z tej grupy wiekowej materiał ilustrowany musiał podążyć za bardziej rozbudowaną treścią wzbogaconą o liczne ćwiczenia i zadania. Powstało 135 ilustracji obiektowych i 8 scenek.

Rezultat
W segmencie wydawnictw edukacyjnych dla dzieci, ten słownik ilustrowany pozytywnie się wyróżnia. Jego wyrazistą cechą są dynamiczne ilustracje potraktowane z wyobraźnią i humorem. Wydawca wyraził zadowolenie ze współpracy i z osiągniętego rezultatu.
Data : 12.2007
Projekt : ilustracja, grafika - świąteczna kartka internetowa
Klient : VirusGroup.pl
Format : 800 x 400 px
Data : 10.2007 - 11.2007
Projekt : ilustracje, grafika - ilustrowany słownik
Klient : Edgard (wydawnictwo edukacyjne)



Założenia
Poznawanie nowych słówek za pomocą czytania wraz z równoczesnym słuchaniem nagrań. Warstwa ilustracyjna to stworzenie wszystkich potrzebnych rysunków. Warstwa graficzna to: projekt layoutu, łamanie i skład oraz kompleksowe przygotowanie do druku.

Realizacja
Wykonane zostało 109 ilustracji obiektowych oraz 6 scenek. Staraliśmy się, aby rysunki zwłaszcza postaci były ciekawe, nie pozbawione charakteru, bardziej śmiałe i wymowne, odbiegające nieco od ugrzecznionego stereotypu. Ważny był aspekt nauki podanej z humorem i zabawą.

Rezultat
Klient był bardzo zadowolony z osiągniętego efektu, także ze sposobu naszej współpracy. Na rynku podręczników językowych dla dzieci pojawiła się interesująca pozycja.
Data : 09.2007
Projekt : ilustracje, animacje - program komputerowy
Klient : Young Digital Planet (wydawnictwo interaktywne)
Format : 450 x 360 px



Założenia
Technika wykonania ilustracji z założenia miała być kontynuacją już istniejącego stylu wypracowanego wcześniej przez Wydawnictwo. Funkcjonalność programu zakładała feedback - drobną animację pojawiającą się po udzieleniu przez użytkownika poprawnej odpowiedzi.

Realizacja
Ilustracje musiały się bardzo dobrze prezentować na tablicach interaktywnych. Konieczne było zatem zastosowanie kreski komiksowej oraz uproszczonej, mocnej kolorystyki ograniczonej do walorów światła i cienia. Rysunki i animacje powstały za pomocą technologii Flash.

Rezultat
Powierzone nam do wykonania animowane ilustracje doskonale wkomponowały się w cały projekt. Klient był zadowolony z rezultatu naszych działań.
Data : 09.2007
Projekt : ilustracja, grafika - interfejs
Klient : Edgard (wydawnictwo edukacyjne)
Format : 800 x 600 px

Założenia
Istniejący na rynku edukacyjny program multimedialny wymagał odświeżenia. W tym celu należało wymienić kluczowe elementy graficzne interfejsu: menu, ekrany funkcjonalne oraz animowane ikonki.

Realizacja
Grafika programu zyskała nową narrację. Kanwą edukacyjnych przygód stała się tajemnicza wyspa z ukrytymi siedmioma diamentami.

Rezultat
Dzięki nowej szacie graficznej, program może swobodnie konkurować z innymi pozycjami w na rynku.
Data : 09.2007
Projekt : ilustracje - program komputerowy oraz podręcznik
Klient : Edgard (wydawnictwo edukacyjne)



Założenia
Rysunek przeznaczony dla dorosłych miał w sposób humorystyczny i groteskowy przedstawiać opisane sytuacje. Pozostawiono nam wolną rękę zarówno w doborze środka wyrazu graficznego jak i wyborze ilustrowanego tekstu.

Realizacja
Ponieważ ilustrowany komentarz satyryczny najlepiej wyraża prosty kontrast czerni i bieli, położyliśmy nacisk na mocny przekaz emocjonalny samego rysunku. Bez stosowania przesadnej karykatury, staraliśmy się uzyskać uniwersalny humor.

Rezultat
Wszystkie ilustracje zostały przyjęte przez Wydawnictwo z entuzjazmem. Sprawdziły się w tego typu publikacji. Zleceniodawca wysoko ocenił współpracę z naszą firmą.
Data : 04.2007 - 06.2007
Projekt : ilustracje, grafika - animowane pocztówki internetowe
Klient : Eden Springs (dostawca wody mineralnej), na zlecenie MAD Multimedia (agencja mediów interaktywnych)
Format : 480 x 360 px



Założenia
Przedmiotem zlecenia była akcja promocyjna wody Eden w Internecie poprzez serię animowanych pocztówek internetowych. Mając jedynie temat należało stworzyć scenariusz, wykonać storyboard, ilustracje oraz animacje. Każda pocztówka miała stanowić zamkniętą formę omawiającą dany temat, zakończoną odpowiednią pointą i hasłem.

Realizacja
Każda kartka internetowa była traktowana jako short film z pomysłem i humorem. Chętnie stosowane były odwołania do kultowych postaci kina lub znane sytuacje z życia codziennego. Grafika z racji przeznaczenia musiała być dość prosta i wymowna. Do realizacji projektu odpowiednia była technologia Flash z elementami bitmapowymi.

Rezultat
Zaproponowane scenariusze oraz ich realizacja zyskały aprobatę klienta. Pocztówki internetowe wpasowały się w retorykę kampanii reklamowej i spełniły swoje zadanie, generując spore wyniki oglądalności.
Data : 04.2007
Projekt : ilustracja - pocztówka internetowa
Klient : VirusGroup.pl
Format : 420 x 600 px
Data : 03.2007 - 06.2007
Projekt : ilustracje, animacje - internetowe animacje flash
Klient : Eden Springs (dostawca wody mineralnej), na zlecenie MAD Multimedia (agencja mediów interaktywnych)
Format : 160 x 120 px

Założenia
Opracowanie koncepcji oraz realizacja serii krótkich form animowanych przeznaczonych do Internetu. Bardzo mały format.

Realizacja
Różnorodne tematy, praktyczne spostrzeżenia, wymowna ilustracja, podkreślająca humor animacja.

Rezultat
Propagowanie picia wody w oparciu o ciekawe i praktyczne informacje.
Data : 02.2007
Projekt : ilustracje, animacje - reklama TV
Klient : Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita SA, na zlecenie MAD Multimedia (agencja mediów interaktywnych)
Format : 720 x 576 px

Założenia
Wykonanie 8 sekundowej reklamy telewizyjnej, promującej miesięcznik „Za Miastem”.

Realizacja
Całość przygotowana w środowisku Flash z użyciem zdjęciowych bitmap.

Rezultat
Reklama w pełni spełniła oczekiwania klienta. Animacja pojawiała się cyklicznie jako reklama sponsorska podczas emisji programu „Jaka to melodia” (TVP 1), a sama postać bobra stała się maskotką programu.
Data : 01.2007
Projekt : ilustracja
Klient : Young Digital Planet (wydawnictwo interaktywne)
Format : 23 x 30 cm
Data : 01.2007
Projekt : ilustracje, grafika - interfejs programu komputerowego
Klient : Oxford University Press (wydawnictwo uniwersyteckie) na zlecenie Young Digital Planet (wydawnictwo interaktywne)
Format : 1000 x 700 px

Założenia
Wydawnictwo Young Digital Planet zaproponowało nam wykonanie projektu interfejsu, oraz plansz z animacjami, składającymi się na demo programu multimedialnego. Wszystko w ramach adaptacji serii książek edukacyjnych dla Oxford University Press.

Realizacja
Kierując się materiałem źródłowym, wykonaliśmy animowany interfejs, tła, ilustracje przedstawiające bohaterów oraz plansze z elementami do ćwiczeń. Do realizacji zlecenia posłużyliśmy się wyłącznie technologią Flash.

Rezultat
Wersja multimedialna pierwowzoru książkowego zyskała nową wartość.
Data : 12.2006
Projekt : ilustracja, grafika - kartka świąteczna, internetowa
Klient : VirusGroup.pl
Format : 700 x 349 px
Data : 12.2006
Projekt : ilustracja, grafika - kartka świąteczna
Klient : Via Medica (wydawnictwo medyczne)

Założenia
Wydawnictwo Medyczne Via Medica zleciło nam wykonanie projektu firmowej kartki świątecznej . Miała ona trafić do bardzo zróżnicowanych środowisk związanych z Wydawnictwem. Oczekiwano zatem jak najbardziej uniwersalnej formy ilustracyjno - graficznej.

Realizacja
Klient otrzymał od nas kilka propozycji graficznych. Wybrana ilustracja została przygotowana w wersji do druku oraz w wersji multimedialnej. Staraliśmy się dyskretnie połączyć elementy charakterystyczne dla profilu firmy z miłym i ciepłym nastrojem świąt.

Rezultat
Oczekiwania klienta zostały spełnione, powstała całkiem sympatyczna ilustracja.
Data : 12.2006
Projekt : ilustracje, grafika - kartka pocztowa
Klient : Wirtualna Polska (portal internetowy)

Założenia
Wirtualna Polska zwróciła się do nas z propozycją wykonania ilustracji na potrzeby kampanii informacyjnej. Pomysł opierał się na znanej zabawie, polegającej na ubieraniu wyciętej z papieru postaci w rozmaite stroje. Należało opracować koncepcję i zaproponować odpowiedni typ ilustracji.

Realizacja
Pierwotna koncepcja została przetworzona, choć główny zamysł pozostał ten sam. Powstała postać kobiety a do niej dopasowane kilka kompletów ubiorów symbolizujących pory roku. Do wykonania pracy wykorzystana została technologia Flash.

Rezultat
Powstały produkt idealnie nadawał się na zastosowanie dynamicznej zmiany ubrań. Klient był usatysfakcjonowany efektem końcowym.
Data : 12.2006
Projekt : ilustracja, animacja - projekt głównego bohatera
Klient : Young Digital Planet (wydawnictwo interaktywne)
Data : 12.2006
Projekt : ilustracje - projekty głównych bohaterów
Klient : Young Digital Planet (wydawnictwo interaktywne)
Data : 09.2006 - 12.2006
Projekt : ilustracje, animacje - program komputerowy "Let’s Begin"
Klient : Oxford University Press (wydawnictwo uniwersyteckie) na zlecenie Young Digital Planet (wydawnictwo interaktywne)

Założenia
Ponownie zostaliśmy poproszeni przez firmę Young Digital Planet o wykonanie serii ilustracji do programu multimedialnego opartego na bazie istniejących podręczników. Część rysunków należało dokładnie odwzorować, inne należało stworzyć według podanych przykładów. Wszystko należało wykończyć animacją o różnym stopniu skomplikowania.

Realizacja
Profesjonalnie przygotowane materiały dostarczane przez zleceniodawcę bardzo ułatwiły nam zadanie. Wszystkie prace wykonane zostały wyłącznie techniką Flash.

Rezultat
Zarówno Young Digital Planet jak i Oxford University Press bardzo pozytywnie ocenili jakość i terminowość wykonanych prac.
Data : 05.2006 - 08.2006
Projekt : ilustracje, animacje - program komputerowy "Let’s Go"
Klient : Oxford University Press (wydawnictwo uniwersyteckie) na zlecenie Young Digital Planet (wydawnictwo interaktywne)

Założenia
Wydawca programów interaktywnych firma Young Digital Planet zaproponowała nam prace przy adaptacji książek edukacyjnych na potrzeby multimediów. Chodziło o bardzo dokładne oddanie charakteru podręcznikowych ilustracji oraz wykonanie animacji według gotowych scenariuszy.

Realizacja
Przekrój tematyczny ilustracji oraz stopień ich skomplikowania był bardzo różny. Pojedyncze przedmioty, scenki rodzajowe oraz rozbudowane wielowarstwowe ćwiczenia odzwierciedlały swoje książkowe pierwowzory. Do większości z nich powstały animacje. Posługiwaliśmy się wyłącznie techniką Flash.

Rezultat
Nie mieliśmy najmniejszego problemu z dopasowaniem kreski czy oddaniem bardzo charakterystycznego odmiennego stylu. Klient docelowy, Oxford University Press wysoko ocenił naszą pracę, co zaowocowało dalszymi zleceniami.
Data : 06.2006 - 09.2006
Projekt : grafika, animacje - katalog, zaproszenia, identyfikacja wizualna organizatora, banery internetowe, reklamy uliczne, reklamy prasowe
Klient : Bursztynowe Oko (Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Intermedialnej)

Założenia
Zostaliśmy ponownie zaproszeni o zaprojektowanie szaty graficznej kolejnej edycji festiwalu Yach Film. Mieliśmy w prosty a zarazem niepowtarzalny sposób zareklamować i zidentyfikować 15. imprezę z tego cyklu. Do nas należało wykonanie projektu katalogu, zaproszeń, programu imprezy, reklam prasowych, banerów ulicznych i internetowych oraz identyfikacja graficzna organizatora.

Realizacja
Pomysł to proste skojarzenie żarówki jako źródła energii zawartej w dźwięku i obrazie. Motyw ten bardzo mocno przykuwał uwagę i łatwo dawał się modyfikować na potrzeby innych materiałów reklamowych. Całość dopełniła sesja zdjęciowa zrealizowana nad naszym morzem.

Rezultat
Forma graficzna materiałów reklamowych była tym razem bardziej zdecydowana, nasycona kolorem zieleni i żółci. Przewijał się motyw emitowanej energii pokazywanej na rozmaite sposoby. Banery reklamowe funkcjonujące w przestrzeni miejskiej przebijały się bez trudu wśród krzykliwej konkurencji. Ważna z naszego punktu widzenia była spójność wszystkich elementów graficznych.
Data : 12.2005
Projekt : grafika, ilustracja - strona w kalendarzu
Format : 35 x 45 cm
Klient : Cezex (dystrybutor papieru)
Data : 10.2005 - 06.2006
Projekt : ilustracje, grafika
Format : 750 x 500 px
Klient : Young Digital Planet (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Otrzymaliśmy duże zlecenie zrealizowania ilustracyjnie oraz animacyjnie programu multimedialnego do nauki języka angielskiego dla dzieci 4 - 7 lat. Od strony merytorycznej projekt opierał się na autorskiej koncepcji, zakładającej naukę języka za pomocą określonego zestawu słówek i zwrotów używanych w konkretnych sytuacjach. Niekoniecznie z najbliższego otoczenia dziecka i nie kierując się zasadą stopniowania trudności słów. Wykonując w programie kolejne zadanie, dziecko pomaga każdemu bohaterowi w rozwiązywaniu jego problemów, przyswajając sobie poprzez zabawę angielskie słówka i zwroty. Kluczowym elementem programu miał być projekt i wykonanie postaci bohaterów. Należało spersonifikować zwierzęta oraz wyposażyć je w atrybuty powiązane z ich rolą w scenariuszu. Co do warstwy graficznej, zaufano naszej inwencji twórczej.

Realizacja
Nasza praca rozpoczęła się od opracowania i wykonania głównych bohaterów. Następnie przystąpiliśmy do stworzenia plansz z poszczególnych miejsc akcji, ekranów ćwiczeń, wstępu oraz interfejsu. Wykreowanym miejscem akcji była tajemnicza wyspa, aby więc sprostać wymaganiom scenariusza, wszystkie sceny musiały mieć charakterystyczne, pasujące elementy i tworzyć egzotyczny klimat. Przyroda, wnętrza, przedmioty itp. często wykonane zostały techniką zdjęciowego kolażu komputerowego, jednak ogólnie dominującą pozostała stylistyka rysunkowa.

Rezultat
Postanowiliśmy nie eksponować nadmiernie cech ludzkich u naszych bohaterów zwierząt. Istotne było zachowanie zgodne z naturą, charakterystyczne dla poszczególnych postaci a to z kolei determinowało pomysły na animacje. Oszczędnie potraktowaliśmy używanie bitmap, ograniczając się do wybranych kluczowych elementów w planszach. Nasz cel, wykreowania wirtualnej rzeczywistości, przepełnionej radością i zabawą, połączonej z treścią edukacyjną powiódł się. Zarówno klient jak i autorka treści byli usatysfakcjonowani z osiągniętego rezultatu.
Data : 04.2006
Projekt : ilustracja, grafika
Klient : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe (wydawnictwo edukacyjne)

Założenia
Opracowanie grafiki okładki ćwiczeń ortograficznych dla kl.VI kontynuującą serię wydawniczą Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego. Tym razem musieliśmy się zmierzyć z literkami: ę, ch, u, ó,ż, sz. Zleceniodawca oczekiwał powtórzenia pomysłu graficznego z podręcznika do kl.V.

Realizacja
Tym razem zilustrowaliśmy słowa: prosię, Chińczyk, Kapturek, królik, żarówka, pszczoła. Zastosowana została ta sama technika ilustracyjna, bliźniaczy układ graficzny. Uległa zmianie kolorystyka tła.

Rezultat
Założenia merytoryczne i graficzne zostały osiągnięte, rezultat naszych starań został oceniony przez wydawcę bardzo pozytywnie.
Data : 07.2005 - 09.2005
Projekt : grafika, animacje - plakat, katalog, zaproszenia, identyfikacja wizualna organizatora, strona internetowa i banery internetowe, reklamy uliczne, reklamy prasowe
Klient : Bursztynowe Oko (Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Intermedialnej)

Założenia
Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Intermedialnej "Bursztynowe Oko" podjęło z nami współpracę w zakresie obsługi 14. edycji Festiwalu Polskich Wideoklipów "Yach Film" 2005. Mieliśmy stworzyć wiodący projekt graficzny, który miał znaleźć się na wszystkich materiałach reklamujących imprezę.

Realizacja
Wyjściem do wizualizacji koncepcji graficznej był motyw "ruchu", przesunięcia i szybkości nawiązujące do symbolu przewijania muzyki, obrazu, dynamiki życia ulicy. Przyjęło to formę zdjęcia twarzy znanej postaci polskiego showbiznesu Pawła Konjo-Konnaka. Zestawienie zabiegu graficznego z wymownym realistycznym zdjęciem miało wywołać zdecydowaną drazniąco-prowokującą reakcję wizualną. Gala Festiwalu przypadać miała na gorący czas wyborów parlamentarno-prezydenckich, zatem środek katalogu nawiązać miał do tych wydarzeń. Stąd charakterystyczne powielane elementy symboli tj. hasła ala wyborcze, biało czerwona wstęga, fotografie ważnych osób w stylu ulotek agitacyjnych opatrzonych odpowiednimi sloganami itp. Koncepcja wyborcza została zgrana z oprawą scenograficzną i stylem prowadzenia imprezy.

Rezultat
Wiodący element graficzny spełnił swoją rolę, został zauważony i prawidłowo odczytany. Katalog zrobił bardzo pozytywne wrażenie na organizatorach i gościach Festiwalu, podobnie strona internetowa. Projekt graficzny był mocnym punktem imprezy, łatwo rozpoznawalny i komunikatywny.
Data : 05.2005 - 06.2005
Projekt : ilustracje, grafika
Format : 580 x 400 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
"Mówiące obrazki" dla YDP miały spełniać rolę dodatkowej pomocy dydaktyczno - terapeutycznej do programu "Logopedia". Musieliśmy wykonać interfejs kompatybilny z programem macierzystym "Logopedia", splash, ilustracje postaci, zwierząt i przedmiotów a wszystko z drobnymi animacjami.

Realizacja
Za pomocą technologii Flash wykonane zostały wszystkie ilustracje do tego programu. Chcieliśmy uzyskać efekt różnorodności rysunków, więc zastosowaliśmy nieco inne sposoby ilustrowania.

Rezultat
Powstał produkt bardzo udany pod względem wizualnym i funkcjonalnym. Wydawnictwo YDP bardzo pozytywnie oceniło nasza pracę.
Data : 04.2005
Projekt : grafika, ilustracja, animacja
Format : 1024 x 768 px
Klient : ABO (firma biotechnologiczna)

Założenia
Zadanie polegało na stworzeniu atrakcyjnej animowanej animacji gdzie główną rolę miała odegrać podwójna helisa DNA.

Realizacja
Kolba kukurydzy w idealny sposób zilustrowała budowę strukturalną DNA rośliny. Wykorzystaliśmy naturalne walory kolorystyczne, tworzące samoistnie kontrasty. Podkreślony został wątek ekologiczny oraz korelacji natury w mikro skali.

Rezultat
Klient był w pełni usatysfakcjonowany z osiągniętego efektu końcowego. Dodatkowo zamówił u nas kolejną animację na potrzeby strony internetowej.
Data : 04.2005
Projekt : ilustracja, grafika
Klient : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe (wydawnictwo edukacyjne)

Założenia
Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe zleciło nam projekt i wykonanie okładki ćwiczeń ortograficznych dla kl.V szkoły podstawowej. Założeniem było użycie kilku liter, które są symbolami trudnej pisowni: rz, h, ch, ó, u itp. Należało wpasować się w istniejący layout.

Realizacja
Uznaliśmy, że aby ortografia kojarzyła się dzieciom pozytywnie, należy zastosować humorystyczne ilustracje obrazujące wyrazy z pisownią trudnych liter w wyrazach tj. lekarz, harcerz, mucha, wiewiórka, żaba, pączek. Do tego dodana odpowiednia kolorystyka tła, pasująca do ilustracji.

Rezultat
Sposób potraktowania tematu bardzo się spodobał, co najważniejsze zyskał pozytywny odbiór u młodych użytkowników. Merytoryczna i wizualna strona projektu zostały odpowiednio zestawione.
Data : 04.2005
Projekt : ilustracje, grafika
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Stworzenie modułu dodawanego do kolejnych części programu "Logopedia" wydanego przez YDP. Miał to być projekt przeznaczony do terapii osób jąkających się, oparty na metodzie Echo. Nasze zadanie miało polegać na stworzeniu odpowiednich ilustracji oraz animacji.

Realizacja
Został wykonany splash, odrębny interfejs, pełnowymiarowe ilustracje zawierające elementy związane z terapią mowy. Technologia Flash z elementami bitmapowymi.

Rezultat
Powstał samodzielny moduł terapeutyczny wpisujący się w konwencję graficzną przyjętą dla produktu wiodącego.
Data : 06.2004 - 03.2005
Projekt : ilustracje
Format : 121 x 121 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Data : 06.2004 - 03.2005
Projekt : ilustracje, grafika
Format : 750 x 500 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Na zamówienie Young Digital Poland miał powstać nowy produkt multimedialny jako seria programów służących do diagnozy i terapii logopedycznej pod ogólną nazwą "Logopedia". Do nas miała należeć cała warstwa ilustracyjno - animacyjna programu.

Realizacja
Aplikacja po stronie pacjenta zawierała plansze do diagnozy i terapii głosek: ś, ź, ć, dź; jako szereg ciszący, oraz do ich twardych odpowiedników: s, z, c, dz - szereg syczący, jak również szereg szumiący: sz, ż, cz, dż sprawiający najwięcej trudności. Do tego różnicowanie szeregów, gdzie należało szczególny nacisk położyć na zabawność ilustracji . Głoska "r' - tzw. reranie. Każda z wymienionych części terapeutycznych opierała się na bogatym materiale ilustracyjnym z prostymi animacjami dostosowanymi do wymogów poszczególnych ćwiczeń. Ponadto każda część ćwiczenia zawierała wiele różnorodnych ilustracji i animacji, układanek, kolorowanek, puzzli oraz gier wspomagających terapię. Program zawierał również moduł o nazwie "słuch fonemowy" do ćwiczenia sprawności słyszenia i rozróżniania dźwięków. W warstwie graficznej posłużyliśmy się technologią Flash z dodatkiem bitmap dla podkreślenia potrzebnych elementów kompozycji.

Rezultat
W efekcie intensywnych kilkumiesięcznych prac, powstał interfejs graficzny do całego programu. Stworzyliśmy setki drobnych i dziesiątki pełnowymiarowych ilustracji oraz animacji postaci, zwierząt, przedmiotów a także układów graficznych ćwiczeń. Na potrzeby tego projektu napisaliśmy wierszyki oraz teksty rymowane według ścisłych reguł terapeutycznych. Program został wysoko oceniony przez specjalistów w tej dziedzinie, także w warstwie ilustracyjno - graficznej.
Data : 05.2004
Projekt : grafika, ilustracje - strona w kalendarzu
Format : 35 x 45 cm
Klient : Cezex (dystrybutor papieru)



Założenia
Zostaliśmy zaproszeni przez firmę Cezex do udziału w IV edycji Kalendarza Kreatywnego na rok 2005 pod hasłem „Kolory Dzieciństwa”. Celem organizatora było osiągnięcie harmonijnej korelacji pomiędzy artystą, papierem i drukiem dla osiągnięcia niespotykanego efektu. Konkurs kierowany był do ilustratorów, agencji reklamowych, fotograficznych oraz drukarni z całej Polski.

Realizacja
Nasza propozycja opierała się na tęczowej harmonii barwnej uzyskanej za pomocą zestawienia autonomicznych ilustracji. Wszystkie te prace tworzyły jednolitą kompozycję, choć pochodziły z różnych projektów multimedialnych adresowanych wyłącznie do dzieci. Użyte w pracy konkursowej materiały zostały zrealizowane na zlecenie wydawnictwa interaktywnego Young Digital Poland na przestrzeni kilku lat.

Rezultat
Nasza praca została wybrana spośród 172 projektów z całego kraju. Wygrała w konkursie internautów oraz uzyskała I nagrodę jury IV edycji konkursu, stając się tym samym stroną otwierającą kalendarz na 2005 rok. Wystawa pokonkursowa odwiedziła Warszawę, Kraków, Poznań, Lublin, Wrocław i Bydgoszcz.
Data : 11.2003 - 01.2004
Projekt : grafika - katalog, kalendarz
Klient : Gdańska Akademia Bankowa (instytut bankowy)

Założenia
Instytut Badań Nad Gospodarką Rynkową - Gdańska Akademia Bankowa zgłosiła się do nas w celu opracowania graficznego katalogu zawierającego plan działania firmy na rok 2004. W bezpośredniej relacji z tym wydawnictwem miał powstać projekt kalendarza trójdzielnego. Klient pozostawił swobodę działania w sferze grafiki. Format miał być kontynuacją graficzną realizacji z poprzednich lat. Powierzono nam także przygotowanie i nadzór nad drukiem.

Realizacja
O oprawie zewnętrznej oraz zawartości decydowała ilość powierzonego materiału. Konstrukcja graficzna została oparta o zestawienie symboli odnoszących się do miasta Gdańska z jego rozpoznawalnymi zabytkami, działalnością edukacyjno - informacyjną oraz bursztynu w znaczeniu dawnego środka płatniczego. Przeplatający się ciąg tych elementów stał się osią kompozycyjną całego projektu. Zdjęcia w większości pochodziły z zasobów własnych pozostałe były robione specjalnie na potrzeby tego zlecenia. W komplecie z katalogiem wykonaliśmy projekt kalendarza trójdzielnego korespondującego graficznie z katalogiem.

Rezultat
Oczekiwany efekt połączenia tradycji z nowoczesnością poprzez działania graficzne, został osiągnięty. Produkt finalny bardzo się podobał, co przełożyło się na wzmożone zainteresowanie ofertą merytoryczną. Jakość druku okazała się bez zarzutu.
Data : 01.2004 - 09.2004
Projekt : grafika - segregator, reklamy i wrzutki prasowe, strona i banery internetowe, aplikacje multimedialne
Klient : Rzeczpospolita (wydawnictwo prasowe)

Założenia
Wszystkie nasze prace skupione były na projektach dla działu prenumeraty Rzeczpospolitej. Ogólne założenia graficzne opierały się na kontynuowaniu obecnej oraz wykreowaniu nowej identyfikacji wizualnej.

Realizacja
Grafika segregatora zyskała nową kolorystykę. Do prenumeratorów pisma skierowana była również oferta w formie listu z dodatkiem płyty CD. Do jednego z wydań dołączona została płyta CD promująca dodatek „Dobra Firma”, do którego wykonaliśmy animowane intro oraz projekt opakowania płyty.

Rezultat
Połączenie prostej formy graficznej z czytelnością zawartej treści, konieczne w przypadku prenumeraty, spełniło oczekiwania wydawcy. We wszystkich przypadkach klient otrzymywał od nas gotowy, wydrukowany produkt.
Data : 01.2004 - 06.2004
Projekt : ilustracje, grafika - pocztówki
Format : 10,5 x 15 cm
Klient : VirusGroup.pl (sklep internetowy)

Założenia
Spopularyzowanie własnych ilustracji poprzez dotarcie nimi do klientów indywidualnych. Ilustracje w formie kartki pocztowej jako pomysł na produkt funkcjonalny.

Realizacja
Ilustracje przedstawiały znane i popularne zwierzątka dobrane kolorystycznie tak, aby zestawione razem tworzyły różnobarwną, ciepło – zimną mozaikę. Każda ilustracja opatrzona została, napisaną przez nas, krótką rymowanką, opisującą cechę danego zwierzątka lub odnoszącą się do bliskich z nim skojarzeń.

Rezultat
Ilustracje zostały zaprojektowane tak, aby mogły również zostać użyte jako pojedyncze obrazki oprawione w ramki. W takiej formie idealnie nadają się do ozdoby dziecięcego pokoju ale także mogą być doskonałą rozrywką dla najmłodszych dzięki łatwo wpadającym w ucho tekstom.
Data : 12.2003
Projekt : grafika - kalendarz, pocztówka świąteczna
Format : 39 x 22,5 cm
Klient : Berendsen (serwis odzieży roboczej)

Założenia
Czytelność oferty oraz utrzymanie kolorystyki związanej ze znakiem graficznym.

Realizacja
Pomysł graficzny oparty został na zdecydowanym geometrycznym podziale. Powstałe w ten sposób pola wypełniały cytaty wzięte z życia codziennego.

Rezultat
Projekt w pełni oddał założenia klienta.
Data : 12.2003
Projekt : grafika - reklama prasowa
Format : 210 x 297 mm
Klient : Europejskie Ubezpieczenia Podróży (towarzystwo ubezpieczeniowe)

Założenia
Oferta całoroczna z naciskiem na sezon letni i zimowy. Chodziło o zaistnienie w mediach, nie o prezentowanie szczegółowej oferty.

Realizacja
Nierozłącznym aspektem każdej podróży jest bezpieczeństwo w czasie jej trwania, stąd ważne było dopowiedzenie podkreślenie faktu uprawiania czynnego wypoczynku ze świadomością komfortu bezpieczeństwa.

Rezultat
Powstała mocno skontrastowana kolorystycznie reklama, rzucająca się w oczy czytelnika.
Data : 11.2003
Projekt : ilustracje, animacje - program komputerowy "History BDT "
Format : 800 x 600 px
Klient : Malmberg (holenderskie wydawnictwo edukacyjne), na zlecenie Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)

Założenia
Główną osią programu stanowić miała podróżująca w czasie machina, zabierająca na pokład dwójkę bohaterów. Czas wędrówki miały wyznaczać ważne etapy dziejowe oznaczone odpowiednimi ikonami. Naszej firmie wyznaczono odcinek dotyczący wykonania grafiki przewodniej programu, czyli ekranów głównych a także stworzenie postaci oraz dodatkowych elementów charakteryzujących epoki historyczne.

Realizacja
Z realizacją założeń nie było żadnego problemu, pomimo powstawania programu w koprodukcji międzynarodowej. Byliśmy zmuszeni dopasować się grafiką do gotowych materiałów merytorycznych. Nieskomplikowana struktura tego programu umożliwiała skupienie uwagi na szczegółach, które z powodzeniem budowały interesującą całość.

Rezultat
Grafika do projektu powstała w bardzo krótkim czasie dzięki bardzo dobrej współpracy z YDP odpowiadającym za oprogramowanie i udźwiękowienie. Nasza praca została oceniona bardzo pozytywnie, czego praktycznym dowodem był tradycyjny brak poprawek.
Data : 10.2003
Projekt : grafika - kalendarz, plakat
Klient : Metrix (producent gazomierzy)

Założenia
Metrix S.A. czołowy w Polsce producent gazomierzy i urządzeń gazowych zlecił naszej firmie projekt kalendarza oraz plakatu. Cel, to reklama nowego produktu tej firmy - gazomierza z zastosowaniem nowatorskich rozwiązań technicznych. Oba projekty miały przeznaczenie zaistnienia na rynku europejskim pod hasłem "innowacyjne rozwiązania w przemyśle gazowniczym". Zlecenie obejmowało przygotowanie i nadzór nad drukiem.

Realizacja
Zgodnie z oczekiwaniem klienta plakat przybrał formę tyle reklamową co informacyjną. Centralny obiekt pokazany został w perspektywie, w stanie symulowanego rozłożenia co dało lepszy i przekonujący efekt wizualny w przedstawieniu samego urządzenia. Retrospekcja pełnej oferty stała się czytelna i prosta. Dominowała kolorystyka zimna, nawiązująca do koloru płomienia na kuchence gazowej, a więc walory niebieskości od granatu do bieli.

Rezultat
W efekcie powstał bardzo atrakcyjny wizualnie komplet: plakat + kalendarz. Równowaga oddziaływania grafiki i czystej informacji znalazła odpowiednią formę.
Data : 09.2003 - 12.2004
Projekt : grafika - reklamy prasowe, logotypy, katalogi, kalendarze, zaproszenia, opakowania produktów, reklamy zewnętrzne
Klient : Wilbo (producent przetworów rybnych)

Założenia
Długofalowa współpraca z firmą Wilbo polegała na stworzeniu szeregu reklam prasowych, logotypów produktów, katalogów ofertowych i reklamowych, kalendarzy firmowych, opakowań produktów, zaproszeń okolicznościowych oraz banerów wystawienniczych.

Realizacja
Projekty były realizowane na przestrzeni ponad roku w tempie dostosowanym do potrzeb klienta. Najbardziej pracochłonny z nich, zestaw katalogów ofertowych, promujący produkty wymagał stworzenia materiału zdjęciowego, opracowania layout-u, typografii i przygotowanie całości do druku.

Rezultat
Sprawna komunikacja z klientem oraz szybka akceptacja projektów sprawiły, że zlecenia były terminowo wykonane co jest szczególnie ważne w tego typu pracach. Jednocześnie dbałość o utrzymanie najwyższej jakości graficznej było i jest chęcią podnoszenia standardów jakości grafiki użytkowej niezależnie od tematu zlecenia.
Data : 06.2003
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - program komputerowy "WiG 1-2 Homeversion"
Format : 750 x 500 px
Klient : Malmberg (holenderskie wydawnictwo edukacyjne), na zlecenie Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Kontynuując zlecenie WiG 1-2 Schoolversion, mieliśmy przystąpić do pracy nad równoległym projektem. Tym razem chodziło o zagospodarowanie czasu dzieciom poza zajęciami szkolnymi. Pod roboczą nazwą "WiG 1-2 Homeversion” miał powstać program, w którym miało znaleźć się 30 różnych gier o przesłaniu logiczno-matematycznym.

Realizacja
Zaproponowaliśmy podział tła akcji na 3 części. Poruszaliśmy się po najbliższym otoczeniu dziecka: umownym osiedlu domów mieszkalnych, ulicy ze sklepami oraz placu zabaw. Miejsca, które się zna i czuje w nich bezpiecznie. W sferze grafiki pozostał kolaż wzbogacony działaniem komputera, oryginalny rysunek okraszony humorem i zabawnymi animacjami.

Rezultat
Pomysł z trzema widokami okazał się jak najbardziej trafiony, nie tylko wzbogacił projekt ale pozytywnie kontrastował z pierwszą macierzystą częścią. Bohaterami poprzedniego projektu były przedmioty, to one aktywowały odgrywanie animacji i wprowadzały nas do gier. Natomiast w tym przypadku zadanie to przypadło rozmaitym postaciom wypełniającym poszczególne plansze. Pojawiły się zróżnicowane typy charakterów mając zadanie wytworzenia klimatu autentycznego świata widzianego oczami dziecka. Sposób poruszania się po programie nie był uwarunkowany liniowo, umożliwiał swobodne poruszanie oraz dowolną kolejności rozwiązywania ćwiczeń. Ukończony projekt w całości wypadł bardzo pozytywnie a co najważniejsze spełnił się w roli pomocy dydaktycznej.
Data : 03.2003
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - program komputerowy "WiG 1-2 Schoolversion"
Format : 750 x 500 px
Klient : Malmberg (holenderskie wydawnictwo edukacyjne), na zlecenie Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Zaproponowano nam udział w projekcie przeznaczonym dla holenderskich dzieci, który miał być pomocą naukową w tamtejszych "zerówkach". Koncepcja bazy merytorycznej dzieliła materiał wiedzy z zakresu matematyki na zadania wykonywane pod okiem nauczyciela i te do samodzielnego rozwiązywania w domu. Pierwsza część funkcjonowała pod roboczą nazwą Wig 1-2 Schoolversion i miała mieć prosty schemat oparty na jednym generalnym widoku z trzydziestoma wejściami do gier. Holenderski partner YDP zażyczył sobie zastosowanie podobnej techniki graficznej jakiej użyliśmy w projekcie "Funfair” i "Toy Factory".

Realizacja
Poruszanie się po programie odbywało się za pomocą zapętlonej panoramy przedstawiającej uniwersalne wnętrze szkolno - przedszkolne. Wejściami do gier były grupy odpowiednio zestawionych przedmiotów tematycznie związanych z ukrytymi zadaniami. Użytkownik mógł skorzystać z pomocy wybranego spośród czwórki dzieci pomocnika.

Rezultat
Zrobiliśmy projekt o własnym niepowtarzalnym charakterze, z którego emanował optymizm i radość. Wszystkie elementy były animowane bez względu na to czy wywoływały zadania czy tylko ubarwiały przebywanie w wirtualnym wnętrzu. Przewidziana była także opcja kierowania kolejnością rozwiązywania zadań z pozycji nauczyciela. Ogólnie produkt bardzo się spodobał i został doceniony za nowatorstwo.
Data : 02.2003
Projekt : ilustracje (strony tytułowe rozdziałów) - podręcznik Język Polski część VI "Między Nami"
Format : 16 x 21 cm
Klient : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe (wydawnictwo edukacyjne)



Założenia
Należało zilustrować wymyślone przez autora tytuły rozdziałów. Ilustracje oprócz warstwy estetycznej miały spełniać rolę inicjacyjną ćwiczeń i zadań zawartych w danych rozdziałach. Rzecz jasna ilustracje powinny były bardziej zdecydowanie wyodrębniać zagadnienia zawarte w rozdziałach i formą plastyczną trafiać do dzieci tej grupy wiekowej.

Realizacja
Dokonaliśmy analizy zadania i dobraliśmy odpowiednią technikę ilustracyjną. Zastosowanie kolażu rzeczywistości w postaci zdjęciowej poddane odpowiedniej obróbce komputerowej w połączeniu z elementami malarskimi miało być adekwatną odpowiedzią na zadanie.

Rezultat
Naszym zdaniem to co rozpoczyna rozdział a więc kolejny temat, powinno było mieć znamiona plakatu o dużym ładunku symboliki. Cel zdaniem autorek podręcznika został osiągnięty. Podręczniki zawierały zgodnie z obecnymi standardami dużą ilość mniejszych i większych ilustracji różnych autorów i konieczne było mocne akcentowanie rozdziałów wyrazistą formą plastyczną.
Data : 09.2002
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - program komputerowy "Toy Factory"
Format : 750 x 500 px
Klient : Malmberg (holenderskie wydawnictwo edukacyjne), na zlecenie Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
W ramach projektu dla holenderskiej firmy Malmberg, który powstawał dzięki wydawnictwu Young Digital Planet przypadło nam zadanie wykonanie drugiego tematu - "Fabryka zabawek" dla dzieci w wieku 6-11 lat. Nadal była to nauka matematyki wpleciona w fabularną multimedialną opowieść. Założyliśmy sobie, że otoczeniem dla gier i rozmaitych ćwiczeń będą tym razem wnętrza fabryki. Schemat liniowego przechodzenia kolejnych etapów obowiązywał nadal i w tym była zasadnicza trudność, w logicznym powiązaniu zabawy z nauką. Matematyka nie powinna była występować na plan pierwszy, raczej być elementem uwiarygadniającym sens toczącej się przygody. Chcieliśmy być konsekwentni i naszego głównego bohatera umieścić po drugiej stronie komputera. Uroki przyrody musiały zastąpić ciekawe wnętrza i postacie na tyle charakterystyczne, aby łatwo było je kojarzyć z odpowiednimi miejscami. Naturalnie wszystkie zasady nawigacji w programie multimedialnym musiały być zachowane. Podobna zasada obowiązywać miała dla gier i zadań dodatkowych których miało być wszystkich 27. Projekt musiał posiadać intro oraz outro - zakończenie na wzór animowanej fabuły.

Realizacja
Musieliśmy wymyślić na użytek tego programu własną fabrykę zabawek. Z trzech koncepcji scenariusza została wyłoniona ta najbardziej odpowiadająca wszystkim, mająca największe szanse pomieścić w sposób zabawny i logiczny wymagane elementy. Nie bez znaczenia pozostawał fakt, iż w Holandii, edukacja dzieci kieruje się ściśle określonymi zasadami. Stąd jeszcze większy nacisk na logikę zdarzeń, racjonalne wytłumaczenie wyglądu postaci czy sposobu ich pojawiania się. Tak się złożyło szczęśliwie, że wyznawaliśmy te same wartości, więc praca nad projektem była dla nas źródłem ogromnej satysfakcji. Opracowaliśmy kilkadziesiąt postaci, podobną liczbę pomieszczeń i najrozmaitszych przedmiotów. Chcieliśmy pokazać (w uproszczeniu) etapy powstawania zabawek od projektu do pakowania gotowego produktu. Mamy więc: pracownię projektową i komputerową, dział testów, pralnię, sortownię, magazyn itd. Nasza fabryka obowiązkowo musiała posiadać "centrum kontroli" - czyli źródło informacji o tym co było wcześniej, którędy można pójść oraz miejsce rejestrowania swoich postępów w dochodzeniu do celu. Kolejnym ważnym dla naszej historii miejscem był zakładowy bufet, pełniący w programie rolę relaksu - krótkie gry i abstrakcyjne zabawy w stosunku do całości. Przyświecał nam cel: ma być śmiesznie ale nie infantylnie a do tego logicznie.

Rezultat
Pod względem techniki graficznej z niewielkimi zmianami pozostaliśmy wierni kolażowi poddanemu ostrej obróbce komputerowej. Umiejętne wykorzystywanie bitmap staraliśmy się doprowadzić do perfekcji bez uszczerbku dla sprawności działania animacji. W środkach wyrazu bliżej było nam do czystości graficznej niż do niefrasobliwej plastyki. Ponieważ produkt przeznaczony był dla nieco starszych dzieci, możliwy był bardziej skomplikowany scenariusz i bardziej wymagające zadania logiczne niż to miało miejsce w bliźniaczym projekcie "Fun Fair". Osiągnięty efekt zaowocował dla nas kontynuacją zleceń dla holenderskiego klienta. Firma Young Digital Poland gdzie powstawało oprogramowanie i udźwiękowienie również wysoko oceniła wykonaną przez nas pracę.
Data : 04.2002
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - program komputerowy "FunFair"
Format : 700 x 350 px
Klient : Malmberg (holenderskie wydawnictwo edukacyjne), na zlecenie Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Young Digital Poland we współpracy z holenderskim wydawnictwem Malmberg, zaplanował produkcję rozbudowanego projektu przeznaczonego do nauki matematyki. Koncepcja programu polegała na stworzeniu bloku matematycznego obejmującego naukę jednocześnie na wszystkich poziomach szkoły podstawowej i gimnazjum. Przedsięwzięcie z dużym rozmachem, siłą rzeczy musiało objąć pracę kilku zespołów jednocześnie. Szkielet funkcjonalny polegać miał na odrębnych scenariuszach dostosowanych do grup wiekowych, średnio w 18 lokacjach – czyli odrębnych scenach w ramach głównej historii, co stanowiło w sumie 9 gier i 18 dodatkowych zadań. Nasza praca polegać miała na wymyśleniu scenariusza, tak aby wplecione gry i zadania matematyczne były wynikiem toczącej się przygody i były czymś naturalnym przez co się przechodzi, a nie zwykłym programem do nauki matematyki – co brzmiałoby groźnie. Zajęliśmy się projektem dla najmłodszych dzieci, a to zawsze zadanie specyficzne, wymuszające przekaz treści poprzez znaki, symbole, ikony itp. tak aby bez użycia słów pisanych zrozumiałe były wszelkie polecenia. Tematem przewodnim zaproponowanym przez zleceniodawcę było „Wesołe miasteczko”.

Realizacja
Aby scenariusz był ciekawy, musiał zawierać zwroty akcji, wprowadzać typy postaci o zabarwieniu pozytywnym i negatywnym. Najlepszym pretekstem do nauki przez zabawę było stwarzanie sytuacji gdzie trzeba coś naprawiać, komuś pomagać lub coś odkrywać. Finał zwieńczający cały projekt nie tylko doprowadzał do rozrachunku dobra ze złem, ale przede wszystkim na tym tle był podsumowaniem zdobytej wiedzy matematycznej. Same postaci dały pretekst do zabawnych animacji i wprowadzania nowych wątków, a tym samym pokonywania trudności (matematycznych) w sposób liniowy. Miejsca przez, które przechodził użytkownik staraliśmy się odróżniać ciekawym niepowtarzalnym elementem, wokół którego toczyła się akcja i związane z nią zadanie. Działanie na nieustannych kontrastach daje pewność silnego efektu wizualnego co naszym zdaniem jest czytelne i bliskie odbiorcy. Tak pojęta mieszanka realizmu, komiksu i abstrakcji jest naszym wypracowanym sposobem na udany projekt.

Rezultat
Efekt naszej pracy znalazł uznanie zarówno w firmie YDP, jak i w firmie Malmberg. Podobała się spójność scenariusza, logika występowania zadań matematycznych, egzamin zdała także grafika i ilustracja. Staranie nasze aby wytworzyć klimat wesołej zabawy znany z wesołego miasteczka został w dużym stopniu osiągnięty. Bardzo wysokie wymagania stawiane przez zleceniodawcę zostały spełnione i mieliśmy satysfakcję że udało się zrobić coś więcej. Tak duże przedsięwzięcie było sporym doświadczeniem wymagającym dyscypliny, wytrwałości i wyobraźni. W efekcie wszystkie stosowane przez nas zabiegi zadziałały pozytywnie i wśród innych powstających jednocześnie projektów potrafiły się wyróżnić swoistą stylistyką.
Data : 03.2002
Projekt : ilustracje (strony tytułowe rozdziałów) - podręcznik Język Polski część V "Między Nami"
Format : 16 x 21 cm
Klient : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe (wydawnictwo edukacyjne)



Założenia
Należało zilustrować wymyślone przez autora tytuły rozdziałów. Ilustracje oprócz warstwy estetycznej miały spełniać rolę inicjacyjną ćwiczeń i zadań zawartych w danych rozdziałach. Rzecz jasna ilustracje powinny były bardziej zdecydowanie wyodrębniać zagadnienia zawarte w rozdziałach i formą plastyczną trafiać do dzieci tej grupy wiekowej.

Realizacja
Dokonaliśmy analizy zadania i dobraliśmy odpowiednią technikę ilustracyjną. Zastosowanie kolażu rzeczywistości w postaci zdjęciowej poddane odpowiedniej obróbce komputerowej w połączeniu z elementami malarskimi miało być adekwatną odpowiedzią na zadanie.

Rezultat
Naszym zdaniem to co rozpoczyna rozdział a więc kolejny temat, powinno było mieć znamiona plakatu o dużym ładunku symboliki. Cel zdaniem autorek podręcznika został osiągnięty. Podręczniki zawierały zgodnie z obecnymi standardami dużą ilość mniejszych i większych ilustracji różnych autorów i konieczne było mocne akcentowanie rozdziałów wyrazistą formą plastyczną.
Data : 09.2001
Projekt : grafika (interfejs graficzny) - program multimedialny matematyka dla szkoły podstawowej do portalu edukacyjnego "EduNet"
Format : 770 x 480 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)

Założenia
Matematyka zdaniem zleceniodawcy nie powinna była kojarzyć się z trudnymi działaniami, tablicami itp. Zatem cel jaki nam miał przyświecać to stworzenie przyjaznego, sympatycznego, w każdym razie nie matematycznego otoczenia.

Realizacja
Chcąc pogodzić wszystkie oczekiwania, postawiliśmy na kompozycję otwartą. Płaszczyzny przecinają się pod różnymi kontami tworząc w naturalny sposób tła pod treść i działania. Każdej stronie towarzyszy rysunek i zdjęcie stopione z tłem. Ogólnie miał wyjść efekt sympatycznego i bezstresowego obcowania z przedmiotem.

Rezultat
Powstał projekt pełen dekoracyjnych ale uporządkowanych zarazem plansz, które w przyjazny dla uczniów sposób przedstawiały zagadnienia przedmiotu. Atrakcyjność wizualna musi iść w parze z funkcjonalnością, tego wymaga edukacja proponowana przez multimedia. Wedle naszej oceny projekt spełnił wszystkie cechy dobrego produktu w swojej kategorii.
Data : 09.2001
Projekt : grafika (interfejs graficzny) - program multimedialny matematyka dla szkoły podstawowej do portalu edukacyjnego "EduNet"
Format : 770 x 480 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)
Data : 07.2001
Projekt : ilustracje, grafika (gry internetowe) - internetowy program "EuroPlus+ Reward Millennium"
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)
Data : 10.2000
Projekt : ilustracje, animacje - seria programów multimedialnych "EduRom P4, P5, P6"
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)

Założenia
Układ graficzny w programie multimedialnym do nauki języka polskiego zakładał, że na każdej stronie - planszy, a tym bardziej przy każdym zadaniu miał pojawić się rysunek korespondujący z treścią.

Realizacja
Ponieważ wszelkie ćwiczenia gramatyczne, teksty pisane, regułki, czy wykłady występowały na teksturach, bądź kolorowych tłach, dla przejrzystości programu ilustracja pełniła funkcję dopełniającą. Stanowiła akcent kolorystyczny, urozmaicała i wprowadzała dużo humoru. Rysunek pędzlem i tuszem, kolorowany temperą, akrylem i gwaszem.

Rezultat
Tego typu ilustracje znakomicie zdały egzamin w programie przeznaczonym na komputer, podobnie prezentują się w druku na różnych podłożach.
Data : 04.2001
Projekt : ilustracje, animacje, grafika (interfejs graficzny) - program multimedialny "EduRom P6"
Format : 800 x 600 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)


Data : 04.2001
Projekt : ilustracje, animacje - program multimedialny "EduRom P6"
Format : 800 x 600 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Multimedialny program edukacyjny do nauki języka polskiego zakładał użycie plansz ilustracyjnych używanych jako uzupełnienie wiodącego tematu. I tak na przykład ilustracja pojawiająca się w dziale Teatr miała nawiązywać ściśle do treści wykładu, a jednocześnie spełniać rolę krótkiej odprężającej zabawy np. grę w puzzle.

Realizacja
Musieliśmy sięgnąć po inny rodzaj ilustracji, tzw."ilustrację pełną', gdzie postaci i przedmioty tworzą jednorodną całość, z użyciem światłocienia. Dobór techniki wynikał z samego założenia - akryl, tempera plus mała korekta komputerowa.

Rezultat
Efekt wizualny wypadł bardzo pozytywnie. Ten typ ilustracji nawiązuje do klasycznego malarstwa i doskonale sprawdza się w multimediach i poligrafii.
Data : 01.2001
Projekt : ilustracje, animacje, grafika (interfejs graficzny) - program multimedialny "EduRom P5"
Format : 800 x 600 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)


Data : 01.2001
Projekt : ilustracje, animacje - program multimedialny "EduRom P5"
Format : 800 x 600 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Mit o stworzeniu świata wg. greckiej Mitologii. Jak przystało na program multimedialny, wybrane zostały najbardziej spektakularne fragmenty utworu.

Realizacja
Powstała seria ilustracji, każda w odmiennej gamie kolorystycznej, jednakże stylistycznie tworząc jedną opowieść z fantazyjnym zacięciem. Pojawiają się elementy świata fantazji, czemu odpowiadają abstrakcyjne tła ilustracji. Komputerowy montaż z użyciem wyrazistego oświetlenia miał dać efekt nieziemskości.

Rezultat
Rezultatem naszych działań jest atrakcyjna wizualnie, niestandardowo przedstawiona opowieść o zdarzeniach z greckich mitów. Abstrakcyjna forma zderzona z realistycznymi postaciami dała efekt teatralnego przedstawienia, przy czym wszystko jest dla dziecka zrozumiałe.
Data : 10.2000
Projekt : ilustracje, animacje, grafika (interfejs graficzny) - program multimedialny "EduRom P4"
Format : 800 x 600 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)


Data : 10.2000
Projekt : ilustracje, animacje - program multimedialny "EduRom P4"
Format : 800 x 600 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Przykłady światowej literatury dla dzieci były podstawą do pracy z tekstem w programie edukacyjnym. W sposób tradycyjny w kilku odsłonach ilustracyjnych przedstawiona została opowieść o zaskakującym ciągu zdarzeń. Istotne było oddanie klimatu i nastroju opowiadania poprzez odpowiednie efekty graficzne i dźwiękowe.

Realizacja
Zastosowany został kolaż komputerowy z drobnymi animacjami tworzącymi interakcje z użytkownikiem. Seria dźwięków oraz uruchamianych samoczynnie animacji ożywiała i uatrakcyjniała program.

Rezultat
Uzyskany został efekt pomiędzy płaską, czysto estetyczną ilustracją a filmem animowanym. Przyswajanie literatury w podobny sposób jest znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze.
Data : 08.2000
Projekt : Wygrany konkursu na projekty postaci rysunkowych do serii filmów animowanych "Gilbert"
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)

Założenia
Osią scenariusza miały być perypetie w domu i w szkole chłopca o imieniu Gilbert. Zewnętrzna charakterystyka postaci została narzucona. Został zorganizowany konkurs, który wygraliśmy. Gilbert w zamyśle miał rodziców, rodzeństwo, dziadków i całe grono przyjaciół oraz nauczycieli w swojej szkole.

Realizacja
W tego typu ilustracjach preferujemy dużo humoru i optymizmu jaki powinien emanować z postaci. Każda z nich musi mieć zaznaczone indywidualne cechy charakteru. Realizacją całego projektu zajęła się grupa animatorów. Przygotowywane były także inne wersje językowe, wymagające korekt ilustratorskich ze względu na specyfikę wynikającą z lokalizacji.

Rezultat
Siła wyrazu plastycznego postaci okazała się na tyle silna, że wytrzymała nieuniknione interpretacje w procesie animacyjnym. Z drugiej zaś strony stworzone przez nas rysunki były na tyle prosto skonstruowane, iż bez trudu można było je powielać w procesie tworzenia filmów animowanych. Produkt w całości został bardzo dobrze przyjęty za granicą, a Ministerstwo Edukacji Malezji zakupiło projekt by wprowadzić do szkół w tym kraju.
Data : 06.2000
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - program komputerowy "EuroPlus+ dla dzieci"
Format : 640 x 480 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)


r
Data : 01.2000
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - program komputerowy "EuroPlus+ dla dzieci"
Format : 640 x 480 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Program językowy oferujący wiedzę poprzez kontakt z komputerem ma tę przewagę nad tradycyjnymi książkowymi wydaniami, że użytkownik ma możliwość czynnego udziału w procesie samokształcenia. Nabiera to ogromnej wartości w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Nauka przez zabawę, to sprawdzony sposób na zachętę małych uczniów do nauki. Kolejną metodą usystematyzowania wiedzy jest poznawanie obcych słówek zaczynając od "liter", czyli - co zaczyna się na "A", "B" itd. Do nas należała całościowa koncepcja i realizacja pomysłu.

Realizacja
Powstało tyle plansz, ile liter liczy alfabet. Każda z nich musiała opowiadać o czymś innym, mieć w sobie pomysł na grę lub zabawę. Korzystaliśmy z różnych technik plastycznych, dbając jednocześnie o zachowanie jednorodnego charakteru programu.

Rezultat
W rezultacie naszych starań plansze w przeważającej ilości nabrały charakteru mini - gier wzbogaconych animacjami. Program "Język angielski dla dzieci" ze znanej serii Euro Plus+ był ponad rok w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się produktów w sieci sklepów Empik.
Data : 11.1999
Projekt : grafika
Klient : VirusGroup.com.pl (sklep internetowy z koszulkami)
Data : 06.1999
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - program komputerowy "EuroPlus+ dla dzieci"
Format : 640 x 480 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Zostaliśmy zaangażowani w realizację programu komputerowego dla dzieci do nauki języka angielskiego. Założeniem systemu poznawania języka była miedzy innymi nauka poprzez kategorie tj. rodzina, kolory, pogoda świat, dom, zwierzęta itp. Program kierowany był do dzieci od 6-10 lat i musiał przemawiać do swoich użytkowników poprzez zabawę. Ilustracje w kategoriach to obrazki pełne rozmaitych przedmiotów, osób i zwierząt, a każde z nich miało swoją nazwę napisaną i wypowiedzianą. Za poprawnie wymówione angielskie słówko była nagroda w postaci śmiesznej animacji. Pomysły i grafika całego produktu należała do nas.

Realizacja
Wykonaliśmy cały szereg bogatych w techniki plastyczne plansz, po obróbce komputerowej i dodaniu animacji, które były również naszego autorstwa, cały świat danej kategorii ożywał.

Rezultat
Staraniem naszym była odrębność każdej kategorii pod względem sposobu przedstawienia, pomysłu na kompozycję i animację. Przy każdej planszy staraliśmy się wywołać uśmiech na twarzach dzieci.
Data : 09.1998
Projekt : grafika - program multimedialny "Przedwojenny Sopot"
Klient : Multimedia Cafe (wydawnictwo multimedialne)

Założenia
Naszym zadaniem było właściwe dla tematu zaprojektowanie pudełka, książeczki oraz płyty.

Realizacja
Posłużyliśmy się zestawieniem 3 głównych elementów: stylizowanym, secesyjnym liternictwem i ornamentem, raportem imitującym tapetę oraz kompozycją złożoną z kilku unikalnych fotografii. Kolorystyka została utrzymana w klimacie lakowego brązu i sepii.

Rezultat
Projekt został dobrze przyjęty u wydawcy, miał także bardzo pozytywny odbiór w bezpośredniej sprzedaży. Niewątpliwie powstał produkt na tyle uniwersalny pod względem merytorycznym i graficznym, że z powodzeniem może funkcjonować jako profesjonalne źródło informacji, interesujący upominek oraz sposób na pełne wrażeń spędzenie czasu.
Data : 10.1997
Projekt : ilustracje, animacje, grafika (gry internetowe) - program multimedialny "EuroPlus+ Reward"
Format : 800 x 600 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Program zawierał cztery poziomy zaawansowania, system rozpoznawania mowy, cztery serwisy internetowe i mnóstwo innych rzeczy a między nimi komputerowe gry językowe, których opracowanie graficzne należało do nas. Standardem stało się, aby rozbudowany program edukacyjny posiadał moduł rozrywki z zastosowaniem wiedzy zdobytej w danym programie. W tym wypadku serwis gier umożliwiać miał dodatkowo grę z innymi użytkownikami programu z całego świata za pośrednictwem sieci Internet. Założeniem było, aby gry treściowo nie były zbyt skomplikowane a wręcz przeciwnie, powielały znane powszechnie schematy gier planszowych.

Realizacja
Po krótkiej weryfikacji tego co najbardziej znane a tym samym grywalne, wybór padł na "Bitwy morskie", "Wspinaczkę" (czyli popularny wyścig), "Wirusy" (labirynt) oraz "Aukcja liter" (bardziej znana jako "Licytacja"). Zasady proste, więc tym większe pole dla rozbudowanej grafiki. Trudność i cała frajda polegała na tym, iż tworzyliśmy nowe środowisko dla bardzo znanych rzeczy. I tak "Bitwy morskie" miały charakter starcia dwóch flot z gatunku fantasy, "Wspinaczka" dawała wrażenie obserwowania zmagań żywych ludzi wspinających się po skalnej ścianie. Natomiast "Wirusy" były aranżowane w scenerii wnętrza komputera. Bardziej abstrakcyjnie potraktowaliśmy "Aukcję liter" utrzymaną w klimacie starego kasyna, salonu gry lub też domu aukcyjnego.

Rezultat
Rezultat takiego potraktowania gier przeznaczonych do Internetu okazał się bardzo trafionym pomysłem. Gry stały się atrakcyjnym elementem pokazów na targach i innych prezentacjach, świetnie reklamowały produkt oraz sprawdziły się w komunikacji sieciowej.
Data : 09.1997
Projekt : ilustracje, grafika - opakowanie programu komputerowego "Multimedialny Świat Juliana Tuwima i Jana Brzechwy"
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)
Data : 09.1997
Projekt : ilustracje, grafika - opakowanie programu komputerowego "Multimedialny Świat Jana Brzechwy"
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)
Data : 08.1997
Projekt : ilustracje, grafika - opakowanie programu komputerowego "Multimedialny Świat Juliana Tuwima"
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)
Data : 09.1996
Projekt : ilustracje, animacje, grafika - program komputerowy "Multimedialny Świat Juliana Tuwima"
Format : 640 x 480 px
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)



Założenia
Ciekawe przedstawienie wiersza odpowiadające specyfice programu multimedialnego, a więc głównie zastosowanie animacji interaktywnych, dźwięków itp.

Realizacja
Ilustracja każdego z utworów posiada własną zabawę, grę edukacyjno - zręcznościową. Miało to na celu związanie emocjonalne młodego użytkownika z bohaterem wiersza. Program posiada opcję słuchania, czytania, nauki pamięciowej - nagrywanie swojego głosu i właśnie ingerowania w planszę poprzez kliknięcie myszką. Zastosowaliśmy kolaż komputerowy połączony z rysunkiem manualnym.

Rezultat
Oryginalna forma graficzna, bardzo współczesna. Mały użytkownik ma wrażenie uczestnictwa w wierszu. Popularna poezja dla dzieci zyskała nową wartość.
Data : 07.1996
Projekt : grafika, ilustracja, animacja (identyfikacja wizualna)
Klient : Young Digital Poland (wydawnictwo interaktywne)

Założenia
Logo w swej wymowie miało odnosić się do specyfiki działalności firmy, jej międzynarodowego zasięgu jako wydawcy multimedialnych, językowych programów edukacyjnych.

Realizacja
Posłużyliśmy się swobodną kreską mającą symbolizować kreatywność, otwartość, łatwość nawiązywania kontaktów. Wersja kolorystyczna opierała się na barwach podstawowych, wyrazistych i nie problematycznych w druku. W komplecie do logotypu, została stworzona animacja wraz z dźwiękiem.

Rezultat
Nasz projekt okazał się trafiony. Ma doskonały odbiór zarówno wśród kontrahentów firmy jak i u indywidualnych odbiorców. Jest zrozumiały pod każdą szerokością geograficzną. Do dzisiaj firma YDP posługuje się znakiem w niezmienionej formie graficznej.
Data : 09.1995
Projekt : ilustracje anatomiczne
Klient : Nexus (wydawnictwo multimedialne)

Założenia
Zostaliśmy zaangażowani w realizację części ilustracyjnej do programu multimedialnego pt. "Encyklopedia zwierząt - ssaki". Do nas należał rozdział poświęcony człowiekowi. Miał zawierać wiele ilustracji poglądowych organów wewnętrznych człowieka.

Realizacja
Musieliśmy przygotować bardzo szczegółowe i dosłowne ilustracje naukowe zgodne z ogólnie przyjętymi normami Posłużyliśmy się ilustracją hiperrealistyczną wspomagana efektami komputerowymi tj. nakładanie planów, światło, morfing, animacja.

Rezultat
Zdecydowaliśmy się na stworzenie plansz nawiązujących do rycin o charakterze dokumentalnym. Został osiągnięty efekt profesjonalnej, rzetelnej ikonografii.
Data : 02.1996
Projekt : grafika (katalog, zaproszenie) - "For sale" wystawa z okazji 50-lecia ASP w Gdańsku
Klient : Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku



Założenia
Na zlecenie Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, w ramach obchodów 50-lecia istnienia Uczelni powierzono nam zorganizowanie wystawy artystycznej. Do udziału w wystawie zaprosiliśmy 16 kobiet. Jej cel wyznaczał nie tylko sam fakt pokazania prac artystek, ale przede wszystkim zyskanie medialnego rozgłosu wokół święta Uczelni oraz zaistnienie w przestrzeni publicznej miasta.

Realizacja
Na miejsce tego wydarzenia wybraliśmy Strzelnicę św. Jerzego tuż obok Złotej Bramy na Starym Mieście w Gdańsku (siedziba SARP). Miejsce idealne z racji bliskiego sąsiedztwa Uczelni z jednej strony i możliwości zobaczenia wystawy przez przypadkowego widza z drugiej. Na samą ekspozycję składały się prace malarskie, rzeźby, instalacje i rysunki, których autorkami były wyłącznie kobiety z ASP: grono profesorskie, asystentki i studentki. W żadnym razie wystawa nie miała podtekstu feministycznego manifestu a raczej estetyczno – marketingowego happeningu. Oprawę graficzną tworzył katalog opatrzony prowokacyjnym tytułem „For Sale” wraz z zaproszeniem w formie karty pocztowej. Prosty a jednocześnie wysublimowany pomysł graficzny oparty był na grze kolorystycznej czerni, bieli i złota a materiałem graficznym były zestawienia różnorodnych portretów uczestniczek wystawy. Formułę klasycznego plakatu zastąpiła multiplikacja zaproszenia, co dawało interesujący efekt wizualny a każdy zainteresowany mógł wziąć cząstkę tego wydarzenia dla siebie. Imprezę rozgrzewał zespół jazzowy oraz degustacja rozmaitych trunków. Wernisaż uświetnili swoją obecnością przedstawiciele władz miasta Gdańska, prezydent Sopotu oraz goście reprezentujący instytucje kulturalne Pomorza.

Rezultat
Frekwencja widzów przerosła możliwości pomieszczeń wystawowych. Wszystkie materiały graficzne, towarzyszące imprezie rozeszły się w dniu wernisażu, co świadczyło o dużym sukcesie medialnym tego wydarzenia.
Strona: 1 z 1
Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.
Copyrights © 1996-2016 Virus Group: Ilustracje Grafika Animacje. All rights reserved.
Powered by